InTraffic draagt bij aan landelijke campagne ‘Hey, het is oké’

8 december 2021

Bijna één op de twee Nederlanders krijgt ooit te maken met een psychische aandoening. En in deze tijd van spanning en onzekerheid nemen klachten vaak toe. Toch praten we er weinig over. De mensen om wie we geven, kunnen daardoor ver weg voelen. En hoe weten we dan hoe het met iemand gaat? De Rijksoverheid startte de campagne ‘Hey, het is oké’ om meer aandacht te vragen voor psychische aandoeningen en dit bespreekbaar te maken.

Open cultuur

Bij InTraffic vinden we het belangrijk dat iedereen lekker in zijn vel zit en collega’s met plezier werken. Een open cultuur en mensen om je heen die je in vertrouwen kan nemen dragen daar aan bij. Collega’s Roel en Marijn vertellen over hun ervaringen.

Over zijn bijdrage aan de campagne zegt Roel: “Ik vind het belangrijk dat we het ook op de werkvloer met elkaar kunnen bespreken als het mentaal minder goed met je gaat. We werken immers een groot gedeelte van ons leven, en het heeft invloed op onze inzet. Onze psychische gezondheid is geen makkelijk onderwerp om aan te snijden, je moet je behoorlijk kwetsbaar opstellen. Ik heb dit zelf enkele jaren geleden mogen ervaren tijdens een burn-out. Opmerkelijk is dat 43 procent van de mensen ooit te maken krijgt met een psychische aandoening, en dat er toch nog een taboe rond dit onderwerp heerst.”

Bekijk de video van Roel en Marijn.

Of je nu zelf last hebt van psychische klachten of iemand kent: praten houdt mensen dichtbij. Het zorgt ervoor dat je elkaar begrijpt en kan een stap zijn naar de juiste hulp. Daarom vind je op heyhetisoke.nl feiten en fabels over psychische klachten en tips om er op een fijne manier over te praten.

Hey het is oke InTraffic