Treinen of trams die niet rijden, werkzaamheden die moeten worden stilgelegd of de veiligheid die niet kan worden gegarandeerd. De impact van een IT-storing op de dienstregeling en onderhoudswerkzaamheden is vaak groot. Door de complexiteit van het IT-landschap is het vaak zo dat de oorzaak heel ergens anders ligt dan de plek waar de storing zich aandient. Integratiespecialisten met domeinkennis en kennis van het complexe IT-landschap kunnen de hele keten overzien en daardoor snel met een passende oplossing komen. Met de beschikbaarheidsdienst van InTraffic staan onze integratiespecialisten 24/7 voor u klaar.

 

Complexe keten

De IT-keten van OV-bedrijven is vaak complex. Tientallen eigen en externe applicaties wisselen (real-time) informatie met elkaar uit. Als in één applicatie iets misgaat, kan dat verderop in de keten leiden tot grote gevolgen. Het is de kunst om in deze situaties heel snel de oorzaak te achterhalen. Dat lukt het beste als je het volledige systeem- en applicatielandschap kent en begrijpt hoe de applicaties onderling samenwerken. Omdat InTraffic veel van de OV-kernapplicaties heeft gebouwd én de integratie verzorgt naar, en implementatie van andere applicaties, hebben wij deze kennis in huis.

 

24/7 support

De integratiespecialisten van InTraffic werken dag en nacht in een groot team dat diverse werkzaamheden uitvoert, zowel remote als op locatie. In geval van een storing zijn zij niet alleen verantwoordelijk voor functieherstel, maar ook voor de probleemanalyse en het geven van verbeteradvies. Bovendien voeren ze ook systeemimplementaties uit. Door betrokken te zijn bij de implementatie leren onze specialisten de afhankelijkheden in de IT-keten goed kennen. Op die manier zorgen we ervoor dat ze afwisselend werk hebben waarbij ze in aanraking komen met het gehele systeemlandschap en de benodigde domeinkennis opbouwen.

 

Waarom InTraffic?

De integratiespecialisten van InTraffic hebben jarenlange ervaring in het OV-domein en werken voor diverse opdrachtgevers als ProRail en GVB. We zijn door de jarenlange ervaring en door brede kennis van hard- en software een vaste partner voor veel OV-bedrijven.

Wilt u ook 24/7 support voor uw IT-landschap of applicatie? Neem voor meer informatie en de mogelijkheden contact op met Jean Olthof via jean.olthof@intraffic.nl of met Edwin Winterkamp via edwin.winterkamp@intraffic.nl.

 

Referenties

ProRail: Voor ProRail is InTraffic al jarenlang de partner voor derdelijns support. Omdat wij de systemen in het hart van ProRails IT-landschap hebben ontwikkeld, kennen wij de relaties en afhankelijkheden tussen de verschillende applicaties. Dit stelt ons in staat om snel de oorzaak van een storing te achterhalen en deze op te lossen.

GVB: InTraffic heeft voor GVB diverse cruciale applicaties ontwikkeld en deze in het systeemlandschap geïntegreerd. Ook voeren wij integratietesten uit voor diverse applicaties. De kennis die wij bij deze systeemintegratie(testen) hebben opgedaan zetten we nu in voor de 24/7 Beschikbaarheidsdienst.

Qbuzz: Voor Qbuzz ontwikkelde InTraffic het product TURNN, een onafhankelijk Mobility-as-a-Service platform waarmee reizigers hun volledige reis van deur tot deur en intermodaal kunnen plannen. De kern van het platform bestaat uit integraties met andere systemen, wat maakt dat de ketencomplexiteit gigantisch is. Ook voor QBuzz leveren wij 24/7 remote support.

Systeemintegratie

Binnen de mobiliteitsmarkt is InTraffic gespecialiseerd in het integreren van informatie- en besturingssystemen binnen complexe ketens van systemen, zowel met bestaande als met nieuwe infrastructuur. Ook integreren we systemen van verschillende leveranciers. Lees meer onder Onze diensten > Integratie.